Jesteś tutaj: Start
Paweł Mozgawa-Bucoń (kl. 2bG) otrzymał tytuł laureata II miejsca w XIII MIĘDZYSZKOLNYM KONKURSIE POD HASŁEM „EKOLOGIA PO HISZPAŃSKU” organizowanym pod honorowym patronatem Biura Radcy ds. Edukacji Ambasady Królestwa Hiszpanii. Celem konkursu jest motywowanie uczniów do pogłębiania znajomości języka hiszpańskiego, podnoszenie poziomu umiejętności językowych, wzbogacanie słownictwa z zakresu ochrony środowiska i ekologii oraz kształtowanie świadomości ekologicznej. W I etapie konkursu uczestnicy przygotowali filmiki w języku hiszpańskim przedstawiające dowolnie wybrany problem ekologiczny i/lub reklamujące postawy proekologiczne. W II etapie uczniowie rozwiązywali test sprawdzający znajomość podstawowych pojęć oraz umiejętność słuchania i czytania ze zrozumieniem tekstów zawierających informacje z zakresu ekologii w języku hiszpańskim.
Serdecznie gratulujemy!!!
Miło nam poinformować, że Paweł Kuśmiderski z klasy 2a zajął III miejsce w finale V Ogólnopolskiego Konkursu "Bliżej pszczół". Jako laureat zdobył indeks na jeden z kierunków Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II w Lublinie oraz nagrody rzeczowe i statuetkę Pszczelarskiego Oscara. Uczestnicy konkursu musieli wykazać się rozległą wiedzą o pszczole miodnej i jej biologii, pszczelarstwie, gospodarce pasiecznej oraz znajomością roślin miododajnych. Nauczycielem przygotowującym Pawła była p. Elżbieta Fila. Gratulujemy!
Dlaczego warto się zaszczepić przeciwko COVID-19?
Z bardzo dużym prawdopodobieństwem – sięgającym nawet 95% – szczepienie uchroni Cię przed zakażeniem COVID-19.
Im więcej będzie zaszczepionych osób, tym szybciej osiągniemy odporność populacyjną.
Szczepionki na koronawirusa są dobrowolne, bezpłatne i skuteczne.
Końcówka wieku XVIII i pierwszych kilkanaście lat wieku XIX upłynęły w Europie pod znakiem wielkiego wodza i szeregu podbijanych przez niego państw. Mowa o Napoleonie Bonaparte, który jest jednym z najbardziej znakomitych dowódców w historii świata. Tak naprawdę do roku 1812 i nieudanej wyprawy na Moskwę, wszystkie konflikty, w których uczestniczył Napoleon kończyły się zwycięstwami jego wojsk. W historii zapisał się jako budowniczy nowej, odrodzonej po rewolucji Francji.
Martyna Żurawska (kl. 2 aG), Aleksandra Biegaj (kl. 2bG) oraz Paweł Mozgawa- Bucoń (kl. 2bG) zostali finalistami IV edycji konkursu zorganizowanego pod patronatem Biura Radcy ds. Edukacji Ambasady Hiszpanii w Polsce, Akademii Mester w Salamance, Przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce oraz Mazowieckiego Samorządowego Centrum Doskonalenia Nauczycieli. Uczniowie stworzyli folder w języku hiszpańskim oraz angielskim na temat tańca Fandangillo i regionu miasta Almeria. Ocenie podlegały bogactwo leksykalne, gramatyka, pomysłowość, zgodność z tematem konkursu oraz oryginalność wykonania. Konkurs znajduje się w wykazie zawodów wiedzy, artystycznych i sportowych Mazowieckiego Kuratora Oświaty. Serdecznie gratulujemy!!!
Z przyjemnością informujemy, że uczniowie Piotr Szajewski - 3a (matematyka), Barbara Pyra - 3d (geografia) i Aleksandra Bęc - 3d (geografia) uzyskali tytuł Laureata Olimpiady o Diamentowy Indeks AGH, zdobywając tym samym indeks na uczelnię. Nauczyciele uczący: p. Tomasz Grębski i p. Agnieszka Cedro. Serdecznie gratulujemy!
Emilia Rycerz (kl. 2a) została laureatką I miejsca za prezentację programu w języku hiszpańskim „Blanco y negro” oraz programu w języku niemieckim „Wir sind hier”, natomiast Martyna Pietrzyk (kl. 2bG) otrzymała dyplom laureata III miejsca za prezentację programu w języku hiszpańskim „Asi fue”. XV edycja Rhymes and Songs Festival została objęta honorowym patronatem Biura Radcy ds. Edukacji Ambasady Hiszpanii w Polsce oraz Akademii Mester w Salamance. Konkurs znajduje się w wykazie zawodów wiedzy, artystycznych i sportowych Mazowieckiego Kuratora Oświaty.
Emilia Rycerz po raz trzeci otrzymała również Stypendium Marszałka Województwa Lubelskiego za działalność artystyczną w 2020 roku.
Serdeczne gratulacje dla laureatek!
,,Naród, który nie zna swojej przeszłości, umiera i nie buduje przyszłości”
Jan Paweł II
Uchwalona 230 lat temu, 3 maja 1791 roku była pierwszą w Europie i drugą na świecie nowoczesną, spisaną Konstytucją. Miała być odpowiedzią na pogarszającą się sytuację wewnętrzną i międzynarodową Rzeczypospolitej Obojga Narodów, która jeszcze 150 lat wcześniej była jedną z największych potęg europejskich i największym krajem w Europie.
"Patrząc na flagę państwową dociekliwy umysł widzi nie tylko flagę,
lecz samo państwo i niezależnie od jego symboli i insygniów
widzi na fladze przede wszystkim formę rządów, pryncypia,
prawdy i historię narodu, który ją używa".
Henry Ward Beecher
Dzień Flagi Państwowej Rzeczypospolitej Polskiej obchodzony jest w Polsce 2 maja, a jego główną rolą jest popularyzowanie wiedzy o polskiej tożsamości i symbolach narodowych. Barwy widniejące na fladze państwowej są jednym z ważniejszych elementów tożsamości narodowej.
Polskie barwy narodowe kształtowały się na przestrzeni wielu stuleci i mają jako jedne z niewielu pochodzenie heraldyczne.
Dzień flagi jest jednym z najmłodszych świąt państwowych dlatego tym bardziej powinno się go propagować i jak najwięcej o nim mówić, przecież w każdym z nas bije biało-czerwone serce.
(http://www.dzienflagi.org/dowiedzsiewiecej.html)