Aktualności Reja

foto1
foto1
foto1
foto1
foto1



 

 

ZAPROSZENIE

 

Serdecznie zapraszamy Uczniów, Rodziców oraz Grono Pedagogiczne na uroczystą Mszę Świętą z okazji zakończenia roku szkolnego.

 

Msza odbędzie się 22 czerwca 2025 roku o godzinie 10:00 w kościele pw. Św. Józefa Robotnika w Kraśniku.

 

 


 REKRUTACJA 2025/2026

OFERTA EDUKACYJNA NA ROK SZKOLNY 2025/2026 - profile klas

   Harmonogram rekrutacji 2025/2026

 Regulamin rekrutacji 2025/2026 

  


 

 

 

 

Złote Pióro "Reja"

 

 

Złote Pióro "Reja" to prestiżowa nagroda dla najlepszych absolwentów naszej szkoły. Nagroda przyznawana jest od 2009 roku.

 

 

Złote Pióra "Reja" w poszczególnych latach otrzymali:


 

Rok szkolny 2024/2025

Bartosz Skrzypiec

Jakub Roztocki

Filip Todys

Zofia Bigos

Bianka Potępa

Julia Hemperek

 


Rok szkolny 2023/2024

Karol Kuśmiderski
Bianka Wrzochol
Julia Rogoźnicka
Marcin Wielgus
Barbara Sidorowska
Maja Wilk
Amelia Dudek
Mateusz Kołodziej
Oliwier Pałęcki
Katarzyna Gozdalska
Dominik Bałoszek

 


Rok szkolny 2022/2023

Sebastian Szumny

Natalia Kuśmierczyk

Paweł Kuśmiderski

Jakub Chmielewski

Maciej Rzęsa

Maciej Woźniak


Rok szkolny 2021/2022

Arkadiusz Solarz
Piotr Karamon
Patrycja Dębicka
Agnieszka Duda
Dominik Sakłaski


Rok szkolny 2020/2021

Mateusz Wieczorek

Krzysztof Kijewski

Martyna Kuśmierz

Piotr Szajewski

Paweł Rak

Maja Machulak

Magdalena Mazur

Oktawia Wojtaszek

Aleksandra Adamczyk


Rok szkolny 2019/2020

Mikołaj Madras

Katarzyna Staruch

Mikołaj Dżugaj

Paweł Szwarnowski

Jakub Biały

Iga Wezgraj

Michał Rozmus

Kinga Rybak

Zofia Pizoń

Monika Łebkowska

Maciej Żyśko

Mateusz Koślak


Rok szkolny 2018/2019

Wioleta Surowiec

Jakub Tarkowski

Klaudia Kurz

Dominika Kajda

Weronika Henzler

Natalia Surowiec

Marcin Wieleba

Klaudia Wojtysiak

Michał Mazurkiewicz


Rok szkolny 2017/2018

Monika Wielgus

Filip Duda

Bartosz Osojca

Michał Lenart

Piotr Liponoga

Kamil Olech

Paulina Szynkowska


Rok szkolny 2016/2017

Angelika Wielgus

Damian Lipski

Michał Dębicki

Przemysław Klucznik

Paweł Sulowski

Patryk Ślusarski

Magdalena Wieczorek

Maciej Piątek

Paweł Stępień

Kamil Kołodziej


Rok szkolny 2015/2016

Michał Wójtowicz

Marcelina Pachuta

Renata Wereska

Oliwia Babut

Adam Stępień

Piotr Dulęba

Damian Gnat

Monika Michałek


Rok szkolny 2014/2015

Kinga Maj

Maciej Sakwa

Wojciech Długosz

Kamil Rolla

Tomasz Sokół

Dawid Widomski

Dominika Zdyb

Michał Mazur

Monika Kuźma


Rok szkolny 2013/2014

Kornelia Ufniarz

Anna Golińska

Michał Szymanek

Aleksandra Grębska

Justyna Wnuk


Rok szkolny 2012/2013

Konrad Stępień

Arkadiusz Bańka

Mateusz Gryta

Michał Gryta


Rok szkolny 2011/2012

Adam Zalewski

Michał Resztak

Martyna Sitarczyk

Aleksandra Rębiś


Rok szkolny 2010/2011

Grzegorz Biały

Piotr Dyguś

Emilia Kondracka

Kamil Surdacki

Karol Kowalczyk

Damian Gryta


Rok szkolny 2009/2010

Magdalena Kudła

Aneta Łapa

 Aleksandra Cios

Ewelina Pasztaleniec


Rok szkolny 2008/2009

Michalina Knyś

Katarzyna Łuszczak

Ewelina Chołody

 

 

Regulamin Samorządu Uczniowskiego w Zespole Szkół nr 2 w Kraśniku 

Opracowano na podstawie art. 85 ust. 3 i 4 ustawy z 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe

 (tekst jedn.: Dz.U. z 2019 r. poz. 1148) 

  1. Samorząd Uczniowski działający w Zespole Szkół nr 2 w Kraśniku, dalej zwany SU, tworzą wszyscy uczniowie szkoły.
  2. Jedynym reprezentantem ogółu jest Prezydium SU.
  3. Uczniowie nie będący członkami Prezydium ani Samorządów klasowych mogą uczestniczyć w pracach SU bez prawa głosowania.
  4. Podstawą działania SU jest Regulamin i coroczny plan pracy.
  5. SU jest samorządny i niezależny politycznie.

 

Cele, prawa, zadania Samorządu Uczniowskiego

 

  1. SU jest rzecznikiem praw ucznia.
  2. Prezydium SU może przedstawiać Dyrektorowi Szkoły, Radzie Pedagogicznej  wnioski i opinie we wszystkich sprawach szkoły, w szczególności dotyczących realizacji podstawowych praw uczniów, takich jak:
  3. prawo do zapoznawania się z programem nauczania, z jego treścią, celem i stawianymi wymaganiami;
  4. prawo do jawnej i umotywowanej oceny postępów w nauce i zachowaniu;
  5. prawo do organizacji życia szkolnego, umożliwiające zachowanie właściwych proporcji między wysiłkiem szkolnym a możliwością rozwijania i zaspokajania własnych zainteresowań;
  6. prawo redagowania i wydawania gazety szkolnej;
  7. prawo organizowania działalności kulturalnej, oświatowej, sportowej oraz rozrywkowej zgodnie z własnymi potrzebami i możliwościami organizacyjnymi, w porozumieniu z dyrektorem;
  8. prawo wyboru nauczyciela pełniącego rolę opiekuna samorządu.
  9. Przedstawiciele SU mogą brać udział w pracach Zespołu Wychowawczego, mogą uczestniczyć w posiedzeniach Rady Pedagogicznej oraz Rady Rodziców tematycznie związanych ze sprawami młodzieży. Udział SU w w/w spotkaniach ma charakter doradczy.
  10. Prezydium SU stoi na straży samorządności uczniów:
  11. Prezydium SU przestrzega Regulaminu SU;
  12. Prezydium SU inspiruje i koordynuje działalność samorządów klasowych;
  13. Prezydium SU deleguje swoich przedstawicieli na zebrania organizowane w sprawach młodzieżowych;
  14. Prezydium SU współpracuje z Dyrekcją Szkoły, Radą Pedagogiczną i Radą Rodziców
  15. SU może gromadzić środki finansowe poprzez:
  16. Przyjmowanie dobrowolnych składek, darowizn, w tym od Rady Rodziców;
  17. Dochody z organizowanych imprez, akcji itp.
  18. Decyzje o wydatkach podejmuje Prezydium SU w porozumieniu z opiekunem SU. Pieniądze

są wydatkowane na  zakup potrzebnych materiałów, produktów niezbędnych do prowadzenie  działalności SU (kwiaty, żywność, artykuły papiernicze, transport itp.)

  1.    SU współpracuje z innymi organizacjami młodzieżowymi.

Władze Samorządu Uczniowskiego

  1. Najwyższą władzę w podejmowaniu uchwał stanowi SU w porozumieniu z samorządami klasowymi, które zbierają się na posiedzeniach SU w zależności od potrzeb na wniosek Prezydium SU i dyrektora Szkoły.
  2. Władzą wykonawczą SU jest Prezydium.
  3. Tryb powoływania władz SU, a także ich skład określa ordynacja wyborcza.
  4. Kadencja każdego z pośród członków Prezydium SU trwa 1 rok (od wyborów do wyborów).
  5. Członkowie Prezydium oraz pozostali członkowie SU mają zapewnione warunki do skutecznej realizacji swoich obowiązków, między innymi udzielanie zwolnienia z zajęć lekcyjnych na posiedzenia SU oraz na realizację zaplanowanych przez SU działań (kiermasze, ogłoszenia itp.). Zwolnienia z lekcji dokonuje opiekun SU.

 

 

Prezydium Samorządu Uczniowskiego

 

  1. Skład prezydium określa ordynacja wyborcza.
  2. Prezydium SU:
  3. zwołuje i przygotowuje posiedzenia SU;
  4. prowadzi działalność zgodną z Regulaminem;
  5. współpracuje z Dyrekcją Szkoły, Radą Pedagogiczną i Radą Rodziców w sprawach

    dotyczących młodzieży;

  1. na posiedzeniach składa relacje z  podejmowanych działań. 
  2. Prezydium obraduje w czasie zebrań:
  3. zebranie Prezydium zwołuje i prowadzi przewodniczący lub zastępca przewodniczącego w obecności opiekuna SU;
  4. zebrania Prezydium organizowane są w zależności od potrzeb, każdorazowo po uzgodnieniu terminu z opiekunem SU;
  5. uchwały podjęte na zebraniu są ważne, gdy uczestniczy w nim większość członków;
  6. członkowie Prezydium mają prawo zwalniania się z zajęć lekcyjnych na zebrania. Zwolnienia z zajęć lekcyjnych dokonuje opiekun SU.

 

Przewodniczący Samorządu Uczniowskiego

 

 

  1. W porozumieniu z pozostałymi członkami SU, Dyrektorem Szkoły, opiekunem SU opracowuje roczny plan pracy SU i czuwa nad jego realizacją.
  2. Przewodniczy posiedzeniom SU.
  3. Koordynuje pracę SU.
  4. Reprezentuje SU na zewnątrz.
  5. Rozpisuje nowe wybory.
  6. Podpisuje wszystkie pisma wychodzące z SU.
  7. Czuwa nad przestrzeganiem Regulaminu i Ordynacji Wyborczej.
  8. Ma decydujący głos przy równej ilości „za” i „przeciw” w uchwałach Prezydium.

 

Zastępcy Przewodniczącego Samorządu Uczniowskiego

 

  1. Są doradcami Przewodniczącego.
  2. Pierwszy zastępca przejmuje jego obowiązki w trakcie jego nieobecności.
  3. Pierwszy zastępca obejmuje stanowisko Przewodniczącego SU w przypadku wygaśnięcia jego mandatu.

Przepisy końcowe

  1. Sprawy w toku powinny być kontynuowane w czasie następnej kadencji SU.
  2. Regulamin może być zmieniony zwykłą większością głosów członków SU.
  3. Prezydium SU jest zobowiązane do informowania zainteresowanych o pracach SU.
  4. Regulamin wchodzi w życie z dniem zatwierdzenia go przez SU. Następnie Dyrektor Szkoły bada zgodność Regulaminu ze Statutem Szkoły oraz obowiązującymi przepisami prawa oświatowego i przyjmuje go do wiadomości.

Ordynacja Wyborcza Samorządu Uczniowskiego

 

Wybory do Prezydium Samorządu są w interesie całej społeczności szkolnej i w jej interesie leży wybór osób, które najlepiej będą reprezentować ich sprawy w klasie, a także w szkole.

 

WYBORY DO RADY SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO ODBYWAJĄ SIĘ NA NASTĘPUJĄCYCH ZASADACH:

 

  1. Demokratyczne wybory organizuje ustępujące Prezydium Samorządu Uczniowskiego we wrześniu lub październiku. Jej obowiązkiem jest poinformowanie całej szkoły o wyborach (plakaty, radiowęzeł, informacje przekazywane ustnie, osobiście itp.).
  2. Każda klasa deleguje po dwie osoby do pracy w ramach Samorządu Uczniowskiego. Odbywa się to w pierwszym lub drugim tygodniu nowego roku szkolnego podczas godzin wychowawczych.

 

  1. Do Prezydium Samorządu Uczniowskiego kandydują uczniowie wszystkich klas za wyjątkiem maturzystów. Skład Prezydium Samorządu Uczniowskiego jest następujący:
  2. a) Przewodniczący;
  3. b) I zastępca Przewodniczącego;
  4. c) II zastępca Przewodniczącego;
  5. d) Skarbnik;
  6. e) Sekretarz;
  7. f) członkowie Prezydium (nieograniczona liczba).
  8. Zgłaszanie kandydatów na Przewodniczącego Samorządu Uczniowskiego odbywa się osobiście albo przez innych uczniów (uczniów osobistym lub pisemnym potwierdzeniem kandydata) do Przewodniczącego Samorządu Uczniowskiego poprzez dostarczenie formularza zgłoszeniowego zawierającego co najmniej 30 podpisów uczniów Szkoły, którzy popierają danego kandydata (uczeń Szkoły nie może popierać więcej niż jednego kandydata).
  9. Liczba kandydatów jest nieograniczona.
  10. Kandydatem może być każdy uczeń, ze średnią co najmniej 3.5 oraz zachowanie powinien mieć przynajmniej dobre. Ponadto powinien znać WSO, Statut Szkoły oraz Regulamin Samorządu Uczniowskiego, które to na życzenie kandydata mogą być jemu udostępnione.
  11. Termin zgłaszania kandydatów kończy się tydzień przed wyznaczonym terminem głosowania przez Przewodniczącego Samorządu Uczniowskiego.
  12. W interesie kandydatów jest jak najlepsze zaprezentowanie swojego programu i przedstawienie własnej osoby w czasie kampanii trwającej od zatwierdzenia przez Prezydium Samorządu Uczniowskiego danego kandydata do dnia poprzedzającego wybory.
  13. Wybory może poprzedza debata z udziałem kandydatów przed społecznością uczniów i nauczycieli.
  14. Przewodniczący Prezydium Samorządu Uczniowskiego organizuje zebranie Przewodniczących Samorządów Klasowych wszystkich klas oraz Samorządu Uczniowskiego po ostatecznym terminie zgłaszania się kandydatów, na którym przekazuje im oficjalne nazwiska kandydatów i tworzy Niezależną Komisję Wyborczą, której zostaje przewodniczącym ( w jej skład mogą wchodzić członkowie SU). W jej skład wchodzi co najmniej 5 osób.
  15. Przewodniczący Samorządów Klasowych mają obowiązek poinformować uczniów swoich klas o nazwiskach kandydatów.
  16. Niezależna Komisja Wyborcza przygotowuje miejsce, w którym będą odbywać się wybory (urnę oraz karty wyborcze), a podczas wyborów każdy głosujący musi złożyć podpis na liście przy swoim nazwisku przy odbiorze karty do głosowania.
  17. W głosowaniu mogą brać udział uczniowie wszystkich klas.
  18. Komisja podaje wyniki tego samego dnia lub dnia następnego do południa.
  19. Kandydat, który zdobędzie największą ilość głosów zostaje Przewodniczącym Samorządu Uczniowskiego i może zaproponować stanowiska w Samorządzie Uczniowskim kandydatom, którzy uzyskali kolejne wyniki.
  20. Ostateczną decyzję o rozdziale stanowisk w Radzie Samorządu podejmuje Dyrekcja i opiekun Samorządu Uczniowskiego przedstawiając zasadne argumenty.
  21. Nowe Prezydium Samorządu Uczniowskiego w ciągu tygodnia po wyborach organizuje zebranie informacyjne, na którym powinna przedstawić punkty, które zamierza wpisać do Programu Działalności na nowy rok szkolny.
  22. Wybór Opiekuna / Opiekunów Samorządu Uczniowskiego (co najmniej jeden) odbywa się w wyborach tajnych i powszechnych na początku roku szkolnego. Kandydatem może zostać każdy nauczyciel Szkoły, który został zgłoszony przez Samorząd Uczniowski. Nauczyciel musi uprzednio wyrazić zgodę na swoją kandydaturę. Opiekuna / Opiekunów Samorządu Uczniowskiego ostatecznie zatwierdza Rada Pedagogiczna na wniosek Rady Samorządu Uczniowskiego.
  23. Przewodniczący składa na ręce dyrektora swój Program. Po tym organizuje spotkanie i przestawia go Przewodniczącym Rad Klasowych
  24. W przypadku zgłoszenia tylko jednej kandydatury Prezydium Samorządu Uczniowskiego organizuje wybory zgodne z Ordynacją Wyborczą. Kandydat musi uzyskać 50%+1 głosów. Rada jest wybierana na zebraniu wszystkich klas przez zgłoszenie się ochotników na poszczególne funkcje i głosowanie na nich. Kandydaci do pełnienia określonych funkcji powinni krótko przedstawić, co chcieliby zrobić dla uczniów w szkole.
  25. W przypadku zgłoszenia się dwóch kandydatów zostają w zależności od uzyskanych głosów Przewodniczącym i Zastępcą. Resztę Samorządu Uczniowskiego wybiera się na zebraniu wszystkich klas. W przypadku trzech kandydatów postępowanie jest analogiczne.
  26. W przypadku braku nawet jednego kandydata, Prezydium Samorządu Uczniowskiego pełni funkcję jeszcze przez miesiąc i po tym czasie organizuje ponownie wybory. Jeżeli w wyniku tych wyborów nie powstanie Nowe Prezydium Samorządu Uczniowskiego, Stare Prezydium może pełnić funkcję przez następną kadencję albo rozwiązać się. I w tym przypadku, zainteresowani samorządnością uczniowie mogą zorganizować wybory zgodne z Ordynacją Wyborczą.
  27. Nowemu Prezydium, na jego prośbę, towarzyszy w pracy przez jeden miesiąc Przewodniczący poprzedniej kadencji, wprowadzając ją we wszystkie sprawy.
  28. Kadencja przewodniczącego trwa jeden rok (od wyborów do wyborów), lecz może on zrezygnować wcześniej, przekazując pełnioną funkcję swojemu Zastępcy albo po uzgodnieniu z P organizuje wybory. Wtedy nowe Prezydium musi podporządkować się wyżej opisanym zasadom i następne wybory musi przeprowadzić w październiku lub listopadzie.
  29. Każdy Przewodniczący ma prawo do ponownego kandydowania, pod warunkiem, że nie jest maturzystą.
  30. Niedopuszczalne jest przedłużanie kadencji przez Prezydium Samorządu i niezorganizowanie wyborów.
  31. Uczniowie mają prawo do usunięcia Prezydium, jeżeli źle reprezentuje interesy młodzieży, nie wywiązuje się ze swoich obowiązków i lekceważy demokratyczny Regulamin Samorządu Uczniowskiego.
  32. Wybory do Samorządów Klasowych odbywają się w pierwszym lub drugim tygodniu nowego roku szkolnego podczas godzin wychowawczych.
  33. Kandydaci na Gospodarza, Zastępcę i Skarbnika zgłaszają się sami lub ich kandydatury są wysuwane przez kolegów i koleżanki z klasy przy ich zgodzie.
  34. Zmiany w Regulaminie Samorządu Uczniowskiego może przeprowadzić Rada Samorządu na wniosek własny lub uczniów, po zatwierdzeniu przez Dyrekcję Szkoły, Przewodniczącego Samorządu Uczniowskiego, Zastępcę Przewodniczącego, oraz Opiekuna Samorządu Uczniowskiego.
  35. Regulamin powinien ewoluować, a naszym zadaniem jest jego doskonalenie.

Samorząd Uczniowski w roku szkolnym 2023/2024

 

Opiekunowie Samorządu Uczniowskiego:

Paweł Malarczyk, Izabela Kierepka

 

Przewodnicząca: Pola Kosmala 2a
Zastępca: Zuzanna Tomaszewska 2e
Zastępca: Barbara Rebizant 2g
Sekretarz: Bianka Potępa 3a
Skarbnik: Michał Wroński 5atp
Członkowie:
Julia Marcinkowska 1g
Nataniel Gawęda 1e
Maja Chmiel 2a

 

Dlaczego warto się uczyć w "Reju"?

 

od wielu lat blisko 100% zdawalność matur, najwyższe w powiecie średnie z egzaminu
    maturalnego, wyższe od średnich wyników wojewódzkich i ogólnopolskich
• najwyższa w powiecie edukacyjna wartość dodana
• indywidualny program nauczania dla uczniów szczególnie uzdolnionych
• największa w powiecie liczba uczniów otrzymujących stypendia Starosty Kraśnickiego
    w latach 2008-2018
możliwość rozwijania uzdolnień w ramach kół zainteresowań i pozalekcyjnych zajęć
    sportowych
• stała współpraca z uczelniami wyższymi
nauczanie języków obcych: angielski oraz do wyboru jako drugi język: niemiecki, hiszpański,
    francuski i rosyjski
• dodatkowe zajęcia z matematyki, w tym w języku angielskim
Matematyczna Platforma Edukacyjna Reja
• przygotowywanie do udziału w konkursach i olimpiadach
wysoki poziom zajęć dydaktycznych (bogata lista laureatów konkursów i olimpiad)
• sprawnie działający system konsultacji przed maturami dla uczniów klas trzecich
filozofia i historia sztuki w klasach humanistycznych
• stałe imprezy: Konkurs Recytatorski „Myśląc Ojczyzna”, Konkurs Wiedzy o Monte Cassino,
    inne konkursy przedmiotowe, Rey Talent Show, Rejowska  Noc Filmowa
od 20 lat cykliczna wymiana młodzieży z niemiecką szkołą partnerską w Schwedt
• spotkania ze studentami z całego świata, m.in. w ramach projektu międzynarodowego
    AIESEC
dostępność nowoczesnych technologii informatycznych - 3 pracownie komputerowe
    w Centrum Multimedialnym, nowoczesne pracownie m.in. z tablicami interaktywnymi
• nowoczesna hala sportowa i boisko wielofunkcyjne
wysokie osiągnięcia sportowe na szczeblu powiatowym i wojewódzkim
• opieka psychologiczno-pedagogiczna
internat i szkolna stołówka, gabinet stomatologiczny i pielęgniarski
• CaffeREYka - czyli szkolna kawiarenka
strefy chillout z bezpłatnym dostępem do Wi-Fi
• szkolna telewizja ReyTV, REYdiowęzeł
przyjazna i miła atmosfera
• zawsze dla Ciebie otwarty gabinet dyrektora

Jesteśmy szkołą sukcesu!

 

 

 

 

Kadra Pedagogiczna w Reju 2023/2024:

 

Dyrektor: mgr Grażyna Jach

Wicedyrektor: mgr Mariusz Płecha  

 

Język polski:

mgr Iwona Janowska

mgr Wioletta Kołodziejska

mgr Elżbieta Koper

mgr Anna Kozłowska

mgr Anita Krakowiak

mgr Iwona Różyńska

 

Język angielski:

mgr Agnieszka Kania

mgr Renata Łapaj

mgr Magdalena Maj

mgr Wioleta Michalczyk - Ludian

mgr Anna Pędziwiatr

mgr Małgorzata Spyra

mgr Małgorzata Szczerepa

mgr Anna Wawerek

 

Język hiszpański:

mgr Monika Hatłas

mgr Sandra Kaźmirak

mgr Monika Majerowska

 

Język niemiecki:

mgr  Iwona Dowgiałowicz

mgr Urszula Graczyk

mgr Anna Wójtowicz

  

 Matematyka:

mgr Mariusz Depta

dr Tomasz Grębski

mgr Piotr Jarosz

mgr Kazimierz Malarczyk

mgr Paweł Malarczyk

mgr Piórkowski Ryszard

 

  Fizyka:

mgr Ryszard Biernacki

mgr Benedykta Kazula

mgr Mariusz Płecha

 

Informatyka:

mgr Monika Ciastek

mgr Benedykta Kazula

mgr Andrzej Łukasik

mgr Mariusz Płecha

 

Historia/WOS:

mgr Mariusz Jach

mgr Katarzyna Kremlaś

mgr Iwona Oszust

mgr Agnieszka Przywara

 

Geografia:

mgr Agnieszka Cedro

mgr Grażyna Jach

mgr Justyna Szostak

 

Biologia:

mgr Elżbieta Fila

mgr Urszula Gryniuk

 

Chemia:

mgr Edyta Skrzypiec

mgr Ilona Pawłowicz - Sosnówka

 

Wychowanie fizyczne:

mgr Piotr Biały

mgr Kamila Gołofit

mgr Jolanta Łapa

mgr Anna Malinowska

mgr Grzegorz Mazurek

mgr Marcin Olszówka

  

Edukacja dla bezpieczeństwa:

mgr Robert Strzyż

 

Przedsiębiorczość i przedmioty ekonomiczne:

mgr Maria Sosnówka

mgr Janusz Wąsik

mgr Beata Pawłowska

 

Plastyka:

mgr Maria Sosnówka

 

 

Religia:

ks. Marcin Dębski

ks. Maksymilian Robak

dr Alicja Szubartowska

ks. Mariusz Wiracki

ks. Marcin Wyszyński

 

Biblioteka:

mgr Justyna Popiołek - Czarnota

mgr Maria Sosnówka

mgr Stanisława Wnuk

 

Pedagog:

mgr Marzena Matuszkiewicz

mgr Agata Niedziela

 

Psycholog:

 mgr Agnieszka Długosz

 

 Doradztwo zawodowe:

mgr Elżbieta Rudzińska

 

 

Dyrektor:

mgr Grażyna Jach

 

Wicedyrektor:

mgr Mariusz Płecha

 

Adres szkoły:

ul. Gen. Wł. Sikorskiego 25
23-210 Kraśnik

tel. (81) 8256986

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Godziny pracy sekretariatu:

poniedziałek - piątek: od 8:00 do 15:00.



Pedagog szkolny

mgr Marzena Matuszkiewicz

Godz pracy:

poniedziałek: 8.00 - 15.00

wtorek: 8.00 - 12.00

środa: 8.00 - 13.00

czwartek: 8.00 - 12.00

piątek: 8.00 - 10.00

 

Inspektor Ochrony Danych

Wioleta Grzymek-Perlak

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 

 

Przypominamy nazwiska Pracowników „Reja”,
którzy odeszli od nas na zawsze:
 

Adamiak Andrzej
Adamiak Władysław
Barcikowska Aniela
Bidiuk Jerzy
Biszczanik Jan
Brogowski Edward
Choroszy Eliasz
Dąbrowska Genowefa
Denisiuk Katarzyna

Drabent Wiesław
Drop Anna

Filipczak Czesław
Filus Bronisław
Filus Stanisława
Gryszeta Jan
Hawrylak Zdzisław
Iwanowicz Jerzy

Iwańska Janina
Jabłońska Zofia
Janowski Jarosław
Kieruczenko Teodozja
Knyś Stanisława
Krupka Romuald
Kruszyński Roman
Krzemińska Maria
Krzęcijewska Grażyna
Kupczyk Narwinik Halina
Kuśmiderski Tadeusz
Łyp Stanisław
Machowska Henryka
Maj Wojciech
Marcinkowski Andrzej
Mateja Jan
Nosek Leokadia
Pałys Jan
Polkowski Wojciech
Przybylska Helena
Przybylski Marian
Rubaj Tadeusz
Ryczek Feliks
Sala Zofia
Siewielec Urszula
Stachura Stanisław
Stachura Stanisław jn.
Steć Maria Danuta
Surowiec Modest
Szast Alicja
Szczepaniak Jan
Szubstarska Maria
Szymańska Stanisława
Tomiło Leszek
Wic Andrzej
Wojtanowska Irena Halina
Wójtowicz Józefa
Zakrzewski Lech
Zalewski Mieczysław
Zapalska Elżbieta
Zatwarnicki Eugeniusz

 

 

 

Nauczyciele: 

Adamiak Andrzej - nauczyciel geografii, doradca metodyczny 
Adamiak Władysław + - nauczyciel wychowania muzycznego

Anders-Duda Dorota - bibliotekarka
Arent Marta - nauczyciel plastyki i reklamy 
Balawender Sabina - nauczyciel j. polskiego, bibliotekarka 
Barcikowska Aniela + - nauczyciel j. polskiego 
Biały Piotr – nauczyciel wychowania fizycznego
Bidiuk Jerzy - opiekun zespołu muzycznego

Biegaj Agnieszka – nauczyciel wych. w internacie
Bieleń Elżbieta - nauczyciel wychowania muzycznego 
Biernacki Leon - nauczyciel wychowania fizycznego 
Bijak Lidia - nauczyciel biologii 
Bińczak Elżbieta - nauczyciel j. angielskiego 
Biskup Stanisław - nauczyciel wychowania fizycznego 
Biszczanik Jan + - nauczyciel fizyki i astronomii od 1978r. wicedyrektor Zespołu

Bochniak Dariusz - nauczyciel muzyki

Boroń Jolanta - nauczyciel j. polskiego

Bosowska Elżbieta - wychowawca w internacie
Bownik Andrzej - nauczyciel j. niemieckiego 
Brogowska Krystyna - nauczyciel j. polskiego 
Brogowski Edward - nauczyciel j. niemieckiego 
Brzuszek Piotr - nauczyciel wychowania technicznego 
Chabska Anna - nauczyciel przedmiotów ekonomicznych 
Chodorowska-Antoń Elżbieta nauczyciel chemii 
Choroszy Eliasz + - nauczyciel fizyki, astronomii i j. łacińskiego 
Choroszy Halina - nauczyciel fizyki i astronomii

Cios Maria - nauczyciel geografii
Cybulak Henryk - nauczyciel matematyki 
Czerwińska Genowefa - nauczyciel geografii  

Czubińska Małgorzata -  nauczyciel historii i wosu
Czubiński Krzysztof - nauczyciel przedmiotów ekonomicznych 
Dąbrowska Genowefa + - nauczyciel historii i j. łacińskiego 
Dec Ewa - nauczyciel fizyki i astronomii 
Denisiuk Katarzyna + - nauczyciel j. rosyjskiego 
Depta Mariusz - nauczyciel matematyki i informatyki 
Depta-Szubartowska Alina - nauczyciel biologii 
Dobrzański Eligiusz - nauczyciel przedmiotów ekonomicznych 
Dowgiałowicz Iwona - nauczyciel j. niemieckiego
Drabent Wiesław - nauczyciel matematyki, dyr. (1982 - 1985), wicedyrektor (1976 - 1978) 
Drop Anna - nauczyciel j. niemieckiego 
Dudziak Irena - nauczyciel j. polskiego
Dudziak Zofia - nauczyciel matematyki 
Dudzińska Irena - nauczyciel j. polskiego 
Dwormcka Maria - nauczyciel przedmiotów ekonomicznych

Dzik Michał - nauczyciel wiedzy o kulturze
Dzikowska-Rucka Urszula – nauczyciel przedmiotów ekonomicznych 
Dziurda Anna - nauczyciel j. polskiego 
Dziurda-Dziechciarz Monika – nauczyciel przedmiotów ekonomicznych
Fila Elżbieta - nauczyciel biologii, wych. w internacie 
Filipczak Czesław + - nauczyciel matematyki 
Filus Bronisław + - nauczyciel j. niemieckiego i j.łacińskiego 
Filus Stanisława - nauczyciel j. niemieckiego 
Fiuk Leokadia - nauczyciel wychowania technicznego 
Flis Zygmunt -nauczyciel matematyki 
Frużyńska Lucyna - nauczyciel j. niemieckiego 
Furdal Teresa - nauczyciel przysposobienia obronnego i wych. fiz. 
Galczak Witold - nauczyciel historii i przysposobienia obronnego 
Gąska Kazimierz - nauczyciel j. polskiego, w latach 1976-1980, 1981-1987 wicedyr. Zespołu 
Giżka Jan - nauczyciel j. angielskiego

Goleń Anna – nauczyciel j. niemieckiego
Grabka-Prószkowska Grażyna – nauczyciel przysposobienie obronnego 
Grębski Tomasz - nauczyciel matematyki 
Grochola Barbara - nanczyciel j. rosyjskiego, bibliotekarka 
Gryszeta Jan + - nauczyciel matematyki, w latach (1954-1955) wicedyrektor szkoły 
Gryta Anna - nauczyciel biologii 
Gryta Waldemar - nauczyciel pedagogiki i psychologii, od 1997 kierownik internatu 
Grząśko-Szczerepa Małgorzata - nauczyciel j. angielskiego

Hernik-Gnaś Beata - j. niemiecki
Hewrylak Zdzisław - nauczyciel biologii 
Iracki Czesław - nauczyciel wychowania technicznego

Irnicka-Ryczek Leontyna
Iwanowicz Jerzy + - nauczyciel j. niemieckiego 
Iwańska Janina - nauczyciel j. niemieckiego 
Jabłońska Zofia - nauczyciel j. rosyjskiego 
Jach-Zdyb Grażyna - nauczyciel geografii 
Jach Ireneusz - nauczyciel elementów prawa 
Jach Mariusz - nauczyciel historii 
Jagiełło Sabina - nauczyciel j. polskiego, w latach 1991-2000 dyrektor Zespołu 
Janczarek-Brogowska Krystyna – nauczyciel j. polskiego 
Janowska (Pazdan) Iwona - nauczyciel j. polskiego 
Janowski Jarosław + - nauczyciel wychowania fizycznego
Jarecka Anna - nauczyciel pedagogiki i psychologii, pedagog szkolny 
Jarosz Marta - nauczyciel j. polskiego, bibliotekarka 
Jeż Andrzej - kierownik świetlicy 
Jurak Zofia - nauczyciel historii 
Kalata Józef- nauczyciel j. angielskiego 
Kalinowska-Oświecińska Stanisława – nauczyciel j. polskiego

Kania Agnieszka - j. angielski

Kania Anna - nauczyciel religii

Kapica Jacek – nauczyciel geografii
Kapica Maria - nauczyciel matematyki

Kapuściński Kamil -  nauczyciel po

Kazula-Kiljanek Benedykta -  nauczyciel chemii, fizyki, informatyki

Kaźmierak Zbigniew -  nauczyciel  wiedzy o kulturze

Kozłowska Anna -  j. polski

Kremlaś Katarzyna -  nauczyciel wosu i historii
Kasperski Stanisław - nauczyciel j. polskiego 
Kieruczenko Teodozja + - nauczyciel j. polskiego 
Knyś Stanisława - nauczyciel geografii i astronomii 
Kołczewska Maria - nauczyciel przedmiotów ekonomicznych 
Kotula Agata - nauczyciel j. angielskiego i religii
Kotula Katarzyna - nauczyciel j. angielskiego 
Kowalik Adela - nauczyciel plastyki 
Kozak Zygmunt - nauczyciel j. polskiego 
Kraciuk Czesław - nauczyciel wychowania fizycznego 
Krupka Romuald - nauczyciel wychowania fizycznego 
Kruszyńska Barbara - nauczyciel j. polskiego 
Kruszyński Roman + - nauczyciel wychowania fizycznego

Krzemińska Maria – nauczyciel matematyki
Krzęcijewska Grażyna - nauczyciel wychowania muzycznego, wychowawca świetlicy 
Kubiak-Maj Agata – nauczyciel plastyki
Kucia Jerzy - nauczyciel wychowania technicznego i przysposobienia obronnego 
Kupczyk Halina - nauczyciel j. rosyjskiego 
Kuraczek Helena + - wychowawca internatu 
Kuśmiderskt Tadeusz + - nauczyciel j. rosyjskiego, w latach 1951-1954 dyr. szk. w okresie urzędowskim 
Leziak Jerzy - nauczyciel historii

Lizinkiewicz-Pierz Ewa - nauczyciel j. polskiego 
Łapa Jolanta - nauczyciel wychowania fizycznego
Łączna Grażyna - nauczyciel j. rosyjskiego 
Łukasik Andrzej – nauczyciel informatyki
Łyp Stanisław - nauczyciel historii, w latach 1980-2000 wicedyrektor Zespołu, w latach 2000-2006 dyrektor Zespołu 
Maj Wojciech + - nauczyciel wychowania plastycznego i technicznego 
Majewicz-Wojciechowska Iwona - nauczyciel geografii 
Majewska-Ul Władysława - nauczyciel chemii, w latach 1987-1990 wicedyrektor Zespołu 
Malarczyk Kazimierz - nauczyciel matematyki 
Marcinkowska Anna - nauczyciel j. polskiego, od 2000 wicedyrektor Zespołu 
Marcinkowska Iwona - nauczyciel j. polskiego 
Marcinkowski Andrzej + - nauczyciel plastyki 
Mateja Jan + - nauczyciel matematyki

Matuszkiewicz Marzena - pedagog
Michałowska Alicja - nauczyciel j. angielskiego 
Miller Zofia - nauczyciel geografii 
Niewczas (Wołosz) Teresa - nauczyciel historii 
Niezabitowska Ewa - nauczyciel matematyki i informatyki 
Nosek-Owczarek Maryla - nauczyciel j. niemieckiego i pisania na maszynie 
Nowosad Janina - nauczyciel biologii, bibliotekarka 
Nowosad Ryszard - nauczyciel historii, w latach 1986-1991 dyrektor Zespołu 
Obara-Siedlecka Maryla - nauczyciel wychowania fizycznego

Olszówka Alina – nauczyciel j. łacińskiego

Oszust Iwona – nauczyciel historii
Padała Bożena - nauczyciel wychowania fizycznego 
Pałys Jan - nauczyciel wychowania technicznego 
Paniak Janina - nauczyciel przedmiotów ekonomicznych 
Parczyński Bogusław - nauczyciel wychowania technicznego 
Pawłowska Mirosława - nauczyciel wychowania fizycznego 
Pawłowski Z. - nauczyciel wychowania fizycznego 
Pernak Tadeusz - nauczyciel biologii i wychowania fizycznego   
Pęcak Maria - nauczyciel chemii 
Pędziwiatr Anna - nauczyciel j. angielskiego 
Pękała - nauczyciel chemii   
Piątek-Pastucha Weronika - nauczyciel j. polskiego 
Pielaszkiewicz Anna - nauczyciel przedmiotów ekonomicznych 
Pikula Tadeusz. - nauczyciel fizyki i astronomii 
Piotrowska - Goleń Alina - nauczyciel matematyki i informatyki 
Piotrowska Alina - nauczyciel j. łacińskiego 
Piotrowski Ryszard - nauczyciel przysposobienia obronnego

Piórkowski Ryszard - nauczyciel matematyki, wicedyrektor od 2005
Płecha Mariusz - nauczyciel fizyki i astronomii i informatyki, od 2000 wicedyrektor 
Podgórska Daniela - nauczyciel j. polskiego 
Polkowska Małgorzata - nauczyciel historii 
Polkowski Wojciech +- nauczyciel wychowania fizycznego

Posyniak Grzegorz – nauczyciel informatyki
Przybylska Helena + - nauczyciel j. polskiego 
Przybylski Marian + - nauczyciel wych. muzycznego, plastycznego i technicznego, wicedyrektor w latach 1955 - 1957 
Pulnicka Wanda - nauczyciel fizyki i matematyki

Pyzik Mirosław – nauczyciel fizyki
Rej Ewa - nauczyciel j. niemieckiego 
Rosińska Joanna - nauczyciel j. angielskiego

Różyńska-Żywot Iwona - nauczyciel j. polskiego
Rubaj Tadeusz + - nauczyciel j. angielskiego i niemieckiego 
Rybak-Skomra Stanisława - nauczyciel przysposobienia obronnego 
Ryczek Feliks + - nauczyciel geografii i astronomii

Rząd Katarzyna – nauczciel wych. w internacie
Sala Zofia - nauczyciel j. rosyjskiego 
Salecka Renata - nauczyciel j. angielskiego 
Salecki Włodzimierz - nauczyciel j. angielskiego
Siewielec Urszula - nauczyciel chemii, wychowawca internatu   
Skowronek Elżbieta - nauczyciel fizyki i astronomii 
Smolińska Zofia - nauczyciel j. rosyjskiego 
Sobaszek Zbigniew - nauczyciel wychowania fizycznego 
Solecki Jerzy -nauczyciel wychowania fizycznego

Sosnówka Anna – nauczyciel wiedzy o kulturze
Sosnówka-Pawłowicz Ilona – nauczyciel chemii

Spyra Małgorzata - nauczyciel j. angielskiego 
Stachura Agnieszka - nauczyciel matematyki 
Stachura Stanisław + - nauczyciel chemii, pierwszy dyr.(1954-1955) i (1965 – 1972); wicedyrektor 
Stachura Stanisław jun. + - nauczyciel fizyki 
Stachyra Renata - nauczyciel wychowania fizycznego 
Steć Maria Danuta + - nauczyciel przedmiotów ekonomicznych 
Straszewska Elżbieta - nauczyciel j. polskiego 
Strzyż Robert - nauczyciel wychowania technicznego, matematyki, przysposobienia obronnego 
Surowiec Modest + - nauczyciel wych. muzycznego 
Szamreta Benigna - nauczyciel j. angielskiego 
Szczepaniak Jan + - nauczyciel historii, przysp. obronnego, w latach 1957-1964 wicedyrektor-szkoły 
Szczepaniak Teresa - nauczyciel biologii i wychowania fizycznego 
Szewczyk Krystyna - nauczyciel chemii 
Szubartowska Alicja – nauczyciel religii 
Szubstarska Maria + - nauczyciel j. łacińskiego

Szumny Waldemar – nauczyciel matematyki
Szymańska Stanisława + - nauczyciel historii 
Śledziewski Sylwester - nauczyciel wychowania technicznego, w latach 1974-1997 kierownik internatu 
Świca Władysława - nauczyciel j. niemieckiego 
Talik Waldemar - nauczyciel j. niemieckiego 
Tęsna Maria - nauczyciel historii 
Trancygier Anna - nauczyciel biologii

Wawerek-Liwak Anna – nauczyciel j.angielskiego
Wasiak Z. - nauczyciel j.rosyjskiego i historii 
Wąsik Janusz - nauczyciel przedmiotów ekonomicznych 
Wesołowski Bartosz – opiekun koła informatycznego
Węgrzyn Małgorzata - nauczyciel przedmiotów ekonomicznych, bibliotekarka 
Wic Andrzej + - nauczyciel wychowania fizycznego 
Wiech Ewa - nauczyciel j. angielskiego 
Wiosło Elżbieta - nauczyciel wychowania fizycznego

Woch Andrzej – nauczyciel informatyki

Wojtak Anna – nauczyciel fizyki
Wojtak Janusz - nauczyciel fizyki 
Wojtanowska Irena Halina - nauczyciel wychowania fizycznego 
Woźna Stanisława - nauczyciel j. polskiego 
Wójcik Marek - nauczyciel wychowania technicznego 
Wójtowicz Anna Józefa - nauczyciel przedmiotów zawodowych 
Wójtowicz-Chołody Anna -nauczyciel j niemieckiego

Wójtowicz Paulina - poedagog
Wrona Zofia - wychowawczyni internatu 
Wróblewska Anna - nauczyciel pdż 
Wróblewski Marek - nauczyciel informatyki 
Wysocka Maria - nauczyciel j. rosyjskiego 
Zakrzewski L. - nauczyciel j. angielskiego 
Zalewska-Cieśla Alina - nauczyciel j. polskiego i bibliotekarka

Zalewska Katarzyna – nauczyciel j. angielskiego
Zalewski Mieczysław + - nauczyciel chemii, w latach 1956-1982 dyrektor szkoły

Zapalska Edyta – nauczyciel j. rosyjskiego
Zapalska-Dolecka Elżbieta + - nauczyciel j. polskiego 
Zapart Ewa - wychowawczyni internatu 
Zatwarnicki Eugeniusz + - nauczyciel biologii 
Ząbroń-Kamola Alicja - nauczyciel historii 
Zieliński Piotr - nauczyciel wych. technicznego 
Żenni Piotr - nauczyciel j angielskiego

Żukowska Anna - nauczyciel wych. plastycznego 

  
Księża: 
Boryca Edmund 
Brodaczewsk Krzysztof

Ćwik Jerzy
Dudziński Andrzej 
Gołębiowski Stanisław +

Jabłoński Jerzy
Juźko Andrzej 
Kopa Zygmunt Jerzy +
Luchowski Jan

Marczewski Wojciech

Musiał Grzegorz

Nizio Łukasz

Ogorzałek Grzegorz
Pietrzniak Krzysztof 
Piłat Konrad 
Rybak Lech

Siekierka Piotr
Szczur Piotr 
Śniadkowski Mariusz 
Traczykiewicz Tomasz

Wiracki Piotr

Wójcik Krzysztof
Zasada Wojciech

 

Mikołaj Rej

O Mikołaju Reju z Nagłowic (1505-1569) słyszeli prawie wszyscy. Ten renesansowy pisarz, autor powszechnie znanego aforyzmu: „A niechaj narodowie wżdy postronni znają, Iż Polacy nie gęsi, iż swój język mają! „ (Do tego, co czytał), zyskał sobie przecież miano „ojca literatury polskiej”. Tytuł ten wynika przede wszystkim z faktu, że – jak głosi większość podręczników – był pierwszym pisarzem, który programowo tworzył w języku narodowym dzieła oryginalne, a nie tylko przekłady, a jego proza zadziwia giętkością, wyrazistością i różnorodnością słowa i stylu. Zwykło się uważać Reja za typowego przedstawiciela renesansowej szlachty, zwolennika ruchu egzekucyjnego, który nie piastował wprawdzie żadnego urzędu, ale przynajmniej czterokrotnie posłował na sejmy.
Czytając „Żywot i sprawy poczciwego ślachcica polskiego, Mikołaja Reja z Nagłowic (...) Który napisał Andrzej Trzecieski, jego dobry towarzysz, który wiedział wszystkie sprawy jego”, można by odnieść wrażenie, że „ojciec literatury polskiej” był wyjątkowo niedouczonym człowiekiem. Pobierał wprawdzie nauki w szkołach w Skalmierzu i Lwowie, ale regularne studia zakończył na rocznych kursach wstępnych w Akademii Krakowskiej. Bardziej go też interesowały figle i „dobre towarzystwo” niż własne wykształcenie. Czy to nie ironia, że ktoś taki patronuje naszej szkole? Wątpliwości dają się łatwo rozwiać wyjaśnieniem, że w „Żywocie...” historia życia Mikołaja Reja jest wyraźnie stylizowana na biografię „człowieka naturalnego”, ewangelicznego prostaczka. Współcześni komparatyści (np. Zofia Szmydtowa) porównują go nawet z ... Erazmem z Rotterdamu. Nieukiem więc Rej nie był. Stosowniejsze w odniesieniu do jego osoby wydaje się raczej określenie samouk, skoro autor „Figlików” samodzielnie uzupełniał braki w wykształceniu, zdobywając dość rozległą, choć niezbyt systematyczną i pogłębioną wiedzę dzięki lekturom i w „szkole życia”.

Mikołaj Rej z Nagłowic został patronem Zespołu Szkół Nr 1 w Kraśniku ze względu na swoje związki z Lubelszczyzną. Poznał ją prawdopodobnie jako dworzanin sandomierskiego Andrzeja Tęczyńskiego. Później, ożeniwszy się z Zofią Kościeniówną, gospodarował w majątku żony w ziemi chełmskiej, w Kobylem i Siennicy Różanej. Na gruntach Kobylego założył miasteczko, które nazwał swoim imieniem (Rejowiec). Pomnożył też majątek, wykupując ziemię od drobnej szlachty w północnej części powiatu chełskiego, a także przyjmując dary od wielbicieli swojego talentu. Jednym z nich okazał się Paweł Bystram, który w 1548r. podarował mu Popkowice i Skorczyce z wójtostwem w Urzędowie w powiecie kraśnickim. Rej często bywał w swoich dobrach w Lubelskiem. Tradycja wiąże jego nazwisko także z Babinem (miejscowość koło Bełżyc) i słynną Rzecząpospolitą Babińską, założoną przez Stanisława Pszonkę i Piotra Kaszkowskiego, a będącą parodią ówczesnej Rzeczypospolitej. Babińczycy wybierali senat, biskupów, wojewodów, hetmanów i marszałków, a na urzędy te można było zasłużyć np. opowiadaniem dowcipów. Rej, któremu poczucia humoru i ciętego języka z całą pewnością odmówić nie można, musiał w babińskim kole towarzyskim znaczyć wiele. Jest więc pewnie jednym z uczestników „giełdy” (tak nazywano babińskie zjazdy) przedstawionych na obrazie mistrza Jana Matejki „W Babinie”.

 
Autor „Zwierzyńca” bywał na Lubelszczyźnie także i z poważniejszych powodów. W pamiętnym roku unii lubelskiej udzielał posłom rad w sprawie metody postępowania z opornymi Litwinami. Zetknął się też wtedy z Janem Kochanowskim, którego znał zapewne od dawna (obaj byli przecież sekretarzami królewskimi). Wkrótce po sejmie lubelskim Mikołaj Rej zmarł.  
Można się spierać o wartości literackie bardzo bogatej spuścizny „ojca polskiej literatury”, można mieć wątpliwości dotyczące poziomu artystycznego jego utworów. Z całą pewnością trzeba jednak zobaczyć w pisarzu z Nagłowic moralistę swoich czasów, który na szczycie proponowanej przez siebie hierachii wartości stawia cnotę, uczciwość, sprawiedliwość, kpiąc jednocześnie z ludzkich niedoskonałości. Wiele z jego powiedzeń zyskało rangę ponadczasowych aforyzmów. Jeden z nich widnieje na sztandarze Zespołu Szkół Nr 2 w Kraśniku:

„PRAWDA JEST NAJPRZEDNIEJSZY WÓDZ U WSZECH INNYCH CNÓT.”  


Co roku organizowany jest Dzień Patrona Szkoły. Jest to wspaniale przygotowana impreza szkolna. 

Opracowała: Iwona Janowska

 

Wirtualny spacer

WYKAZ PODRĘCZNIKÓW

Brązowa Tarcza 2025

Erasmus +

Projekt zawodowy

Projekt 10.3

Projekt 10.4