Aktualności Reja

foto1
foto1
foto1
foto1
foto1



 

 

,,Naród, który nie zna swojej przeszłości, umiera i nie buduje przyszłości”

Jan Paweł II

 

Uchwalona 230 lat temu, 3 maja 1791 roku była pierwszą w Europie i drugą na świecie nowoczesną, spisaną Konstytucją. Miała być odpowiedzią na pogarszającą się sytuację wewnętrzną i międzynarodową Rzeczypospolitej Obojga Narodów, która jeszcze 150 lat wcześniej była jedną z największych potęg europejskich i największym krajem w Europie.

Czytaj więcej...

 

"Patrząc na flagę państwową dociekliwy umysł widzi nie tylko flagę,
lecz samo państwo i niezależnie od jego symboli i insygniów
 widzi na fladze przede wszystkim formę rządów, pryncypia, 
prawdy i historię narodu, który ją używa".

Henry Ward Beecher

 

 

Dzień Flagi Państwowej Rzeczypospolitej Polskiej obchodzony jest w Polsce 2 maja, a jego główną rolą jest popularyzowanie wiedzy o polskiej tożsamości i symbolach narodowych. Barwy widniejące na fladze państwowej są jednym z ważniejszych elementów tożsamości narodowej.
Polskie barwy narodowe kształtowały się na przestrzeni wielu stuleci i mają jako jedne z niewielu pochodzenie heraldyczne.
Dzień flagi jest jednym z najmłodszych świąt państwowych dlatego tym bardziej powinno się go propagować i jak najwięcej o nim mówić, przecież w każdym z nas bije biało-czerwone serce. 

(http://www.dzienflagi.org/dowiedzsiewiecej.html)

„Jeszcze będzie pięknie, mimo wszystko. Tylko załóż wygodne buty, bo masz do przejścia całe życie.”

św. Jan Paweł II 

 

Droga młodzieży! Dobiegł końca ważny etap w Waszym życiu. Wkraczacie w dorosłość, od której dzielą Was już tylko egzaminy maturalne. Przed Wami przyszłość pełna sukcesów, ale także trudnych życiowych wyborów. Czas pobytu w szkole jest już historią. Był to dla Was okres przepełniony zdobywaniem wiedzy, nabywaniem życiowych doświadczeń, chwil sukcesów, wspaniałych wspomnień, ale również trudów związanych chociażby z okresem pandemii i zdalnym nauczaniem. 

Życzę Wam pomyślnego zdania egzaminów maturalnych oraz właściwego wyboru dalszej edukacyjnej i życiowej drogi.

Szczególne słowa podziękowania kieruję do nauczycieli, wychowawców za codzienne, niezwykle trudne i mozolne budowanie wnętrz młodych ludzi, zwłaszcza podczas kształcenia na odległość – w okresie ograniczonego funkcjonowania szkół. Wierzę, że ten wysiłek uczyni z Waszych wychowanków ludzi mądrych i szlachetnych.

Z wyrazami szacunku

Andrzej Rolla

Starosta Kraśnicki

Miło nam poinformować, że mamy czterech finalistów IX Ogólnopolskiego Konkursu Logicznego. Są to uczniowie z klasy 3a: Damian Środek, Martyna Kuśmierz, Agata Sekutowska i Krzysztof Kijewski. Nauczycielem prowadzącym jest p. Tomasz Grębski.

Serdecznie gratulujemy i życzymy powodzenia na finałach!

 

 

Zasady kwalifikacji do poszczególnych klas pierwszych w roku 2021/2022

 Olimpijczycy

Kandydaci posiadający status 'olimpijczyka' są automatycznie kwalifikowani do tego oddziału.

Pozostali kandydaci

By kandydat był rozpatrywany do tego oddziału podczas kwalifikacji, musi spełnić łącznie poniższe warunki:

I.  

Wartość punktów za oceny i osiągnięcia (oraz za sprawdzian, jeśli sumowany) równa lub większa od minimum punktowego do oddziału: 0.0

W szeregowaniu kandydatów podczas kwalifikacji do tego oddziału są brane pod uwagę kolejno i niezależnie poniższe kryteria:

  1. Punktacja osiągnięć - w tym za oceny z przedmiotów:

       wskazanych przez Szkolną Komisję Rekrutacyjną 

       Możliwe do zdobycia maksimum punktów do oddziału: 200.00

2.2 2. Kandydat ma problemy zdrowotne, ograniczające możliwości wyboru kierunku kształcenia ze względu na stan zdrowia, potwierdzone opinią publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej

      3. Kandydat spełnia jedno lub więcej kryteriów: wielodzietność rodziny kandydata, niepełnosprawność kandydata, niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata, niepełnosprawność obojga rodziców kandydata, niepełnosprawność rodzeństwa kandydata, samotne wychowywanie kandydata w rodzinie, objęcie kandydata pieczą zastępczą -

 wymienionych w art. 131 ust. 2. ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe

(Dz. U. z 20 19 r. poz. 1148 z późn. zm., z 2020 r. poz. 374) zgodnie z art. 134 ust. 4 tej ustawy.

  1. ocena zachowania
  2. procentowy wynik sumaryczny z egzaminu ósmoklasisty
  3. 6. średnia punktowa z przedmiotów obowiązkowych
  4. 7. ocena z języka polskiego
  5. 8. ocena z języka obcego
  6. 9. Kolejność wynikająca z ręcznego porządkowania list chętnych

 

 

 

 

 

 

Proponowane klasy 2021/2022

 

Lp.



 Klasa

Przedmioty
nauczane
w zakresie rozszerzonym


Limit miejsc

Przedmioty wskazane
przez Szkolną Komisję Rekrutacyjną
do punktacji


I język obcy

(kontynuacja

/ podstawa) w 4 - letnim  LO


II język obcy

(*kandydat wskazuje język) w 4 - letnim LO

 

1

1A Fiz- Mat (ang*-niem*,hisz*)

matematyka
fizyka

 
30

 

  • język polski;
  • matematyka;
  • fizyka;
  • język angielski


 

język angielski

(kontynuacja 3h/3h/3h/3h)

język angielski

(od podstaw 3h/3h/3h/3h)

 

 

język niemiecki (od podstaw 2h/2h/2h/2h)

język niemiecki (kontynuacja 2h/2h/2h/2h)

 

język hiszpański (od podstaw 2h/2h/2h/2h)

 

język hiszpański (kontynuacja 2h/2h/2h/2h)

 

 

2

1B Biol-Chem (ang-niem*,hisz*)

biologia, chemia

 30

 

 

 

 

  • język polski,
  • matematyka,
  • max(ang, hiszp, niem),
  • max(biol, chem)

 

język angielski (kontynuacja 3h/3h/3h/3h)

język niemiecki (od podstaw 2h/2h/2h/2h)

język niemiecki (kontynuacja 2h/2h/2h/2h)

 

język hiszpański (od podstaw 2h/2h/2h/2h)

język hiszpański (kontynuacja 2h/2h/2h/2h)

 3

 
1C Geogr-Ang (ang-hisz*,niem*)


geografia, język angielski

 30

·         język polski

·         matematyka

·         (ang,hiszp,niem,obcy)

·         geografia

 

język angielski

(od podstaw 4h/4h/6h/5h)

język niemiecki (od podstaw 4h/4h/4h/4h)

język niemiecki (kontynuacja 4h/4h/4h/4h)

 

język hiszpański (od podstaw 4h/4h/4h/4h)

język hiszpański (kontynuacja 4h/4h/4h/4h)

 

4

1D Geogr-Ang-Mat (ang-niem*)

matematyka
geografia
język obcy

 30

 

  • geografia,
  • język angielski,
  • matematyka

 

język angielski (kontynuacja 4h/4h/5h/5h)

 

 

 

język niemiecki (od podstaw 2h/2h/2h/2h)

język niemiecki (kontynuacja 2h/2h/2h/2h)

 

 

5


1E
Inf-Ang-Mat (ang-niem*)


informatyka, język angielski, matematyka


30

  • . język polski
  • matematyka
  • informatyka
  • język angielski




język angielski (kontynuacja 4h/4h/5h/5h)


język niemiecki (od podstaw 2h/2h/2h/2h)

język niemiecki (kontynuacja 2h/2h/2h/2h)



 

6

 
1F Pol-Hist-Wos (ang-niem*,hisz*)


język polski, historia, wiedza o społeczeństwie

30

·         język polski

·         matematyka

·         max(ang,hiszp,niem,obcy)

·         historia

 

język angielski (kontynuacja 3h/3h/3h/3h)

język niemiecki (od podstaw 2h/2h/2h/2h)

język niemiecki (kontynuacja 2h/2h/2h/2h)

 

język hiszpański (od podstaw 2h/2h/2h/2h)

język hiszpański (kontynuacja 2h/2h/2h/2h)

 

 

Informujemy, że uczennica klasy 2b II Liceum Ogólnokształcącego im. Mikołaja Reja w Kraśniku Nikola Lewandowska została laureatką Stypendium Marszałka Województwa Lubelskiego za działalność artystyczną w 2020 roku oraz Stypendium Prezydenta Miasta Lublin za sukcesy artystyczne o randze międzynarodowej lub ogólnopolskiej w 2020 r.

Nikola kształci swój warsztat wokalny w Studio Muzyki Rozrywkowej pani Anety Dąbskiej w Lublinie.

Serdeczne gratulacje dla Laureatki!

https://lublin.eu/kultura/stypendia/aktualnosci/

https://umwl.bip.lubelskie.pl/upload/pliki/0Stypendia_2021_-_podzial.pdf

 

19 kwietnia 1943 r. żydowscy bojownicy z ŻOB i ŻZW stawili zbrojny opór oddziałom niemieckim, które przystąpiły do likwidacji warszawskiego getta. "Są takie piękne słowa: godność, człowieczeństwo. Tego broniliśmy" – mówił o podjętej wtedy walce Marek Edelman, jeden z przywódców powstania.

Getto warszawskie zostało zrównane z ziemią. Według raportów gen. Stroopa od 20 kwietnia do 16 maja 1943 r. w wykrytych i zlikwidowanych bunkrach znajdowało się ponad 56 tys. Żydów. Około 6 tys. zginęło na miejscu w walce, na skutek pożarów czy zaczadzenia. 7 tys. Żydów Niemcy zamordowali na terenie getta, tyle samo wysłano do Treblinki. Pozostała grupa ok. 36 tys. została wysłana do innych obozów, przede wszystkim do Auschwitz i Majdanka.

Czytaj więcej...

Wirtualny spacer

WYKAZ PODRĘCZNIKÓW

Brązowa Tarcza 2025

Erasmus +

Projekt zawodowy

Projekt 10.3

Projekt 10.4